Montlhéry

Söndag var det dags för min lilla kusin Loïcks kommunion. Han är förövrigt inte alls liten längre. Man känner att man inte längre är "ett av barnen" när man börjar tycka att de små har blivit stora. Haha

Det hela började i kyrkan klockan 10:30, och detta var min första gång i en katolsk gudstjänst. Den varade två och en halv timme!!! Till och med de som var vana tyckte det var länge. Något ni inte visste om mig: Jag tycker faktiskt om att gå i kyrkan, så jag tyckte faktiskt inte att det var tortyr.

Sedan åt vi en massa god mat, lyssnade på afrikansk musik, dansade och umgicks till klockan 2 på natten.













Sunday was the day of my little cousin Loïcks communion. He really isn't very little any more. You really know you're no longer "one of the kids" when you've begun to think that the younger kids have grown so much... Haha

The ceremony started in church at 10:30 and this was my first time experiencing a catholic mass. It lastet for two and a half hours!!! Even those who were used to spending hours in church thought it was long. What you didn't know about me, though: I really like going to church, so it didn't bother me at all.

Afterwards we had loads of great food, listened to african music, danced and hung out 'till 2 o'clock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0