back home

Är äntligen hemma igen. Det har varit en lång dag, jag har gått mycket i nya skor som har gett mig skavsår. Fick i alla fall se Köpenhamn, jag hade aldrig varit där förut, förutom på flygplatsen. Jag fick mersmak, och speciellt alla fina affärer var ett riktigt pluss för mig. hehe

Anywho...








...efter att ha vandrat en stund fick jag se denna vackra arkitektur i Amaliegade. Här gick jag och letade efter nr. 39, den Norske Ambassaden, när...




...jag hamnade mitt bland alla dessa snyggingar i uniform (som förövrigt inte var så snygg nu när jag ser bilden - män i uniform är ändå alltid snygga så länge man inte kollar så noggrant på deras ansikten, jag menar det är ju uniformen man ser, right?). Dem kunde man se lite här och var i Köpenhamn, också ett pluss.


Till slut kom jag fram:


Ni kan inte ens börja föreställa er min glädje när jag såg denna vackra flagga mot himlen. Den välkomnade mig och ropade koooom, din vandring är öööver, du är i måååål... ja... allt det där... men icke.

Jag kom in 12:01, och hon som jobbar säger: "Hei, vi har stengt nå, for vihar lunsjpause, så du må komme tilbake om en time. Går det bra?"

SAY WHAT!?

Jaja... Det går bra.
Jag letade upp närmaste café med ledig sittplats... Det visade sig vara en sushibar, som jag hittade ca. 1 km från ambassaden! Åt en god lunch, som var dekorerad med denna söta morotskreation:

Jag åt upp den... gott.

Sen gick allt som det skulle. Mat är lösningen till alla problem, it's a fact.

Hanging garden, Copenhagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0